O SCURTA ANALIZA A TRANSFORMARILOR EDUCATIONALE IN STATELE MEMBRE ALE UNIUNII EUROPENE

 
Autor (i): Andreea Elena LUNGU, Stefan Laurențiu PRAHOVEANU
 
JEL: I21, I28.
 
Cuvinte cheie: educație, digitalizare, transformare, cadru de politici, reformă.
 
Abstract:
Īn ultimele două decenii, sistemele educaționale din Uniunea Europeană (UE) au trecut prin transformări importante, determinate de o confluență de factori socio-economici, tehnologici și politici. Această lucrare prezintă o scurtă analiză a transformărilor educaționale care au loc īn statele membre ale Uniunii Europene (UE), cu accent pe contextul post-pandemic și pe accelerarea inovației digitale, analizānd literatura recentă și datele comparative din principalele surse statistice pentru a prezenta un cadru al peisajului educațional īn evoluție. Această cercetare extinde discuția īn curs privind transformarea educațională īn statele membre ale UE, luānd īn considerare aspecte precum transformarea digitală și cooperarea regională īn cadrul cadrelor educaționale europene. Studiul evidențiază atāt tendințe comune, cāt și răspunsuri specifice fiecărei țări, oferind o perspectivă comparativă asupra viitorului educației īntr-un peisaj european īn rapidă schimbare.
 
Articol: Fisier PDF