CHANEL: FEMEIA, AFACEREA
Autor (i): Sorin-George TOMA
JEL: M1, M16.
Cuvinte cheie: Coco Chanel, Chanel, modă, haute couture, femeie de afaceri.
Abstract:
Una dintre femeile de marcă ale secolului trecut, Gabrielle Bonheur, „Coco” Chanel, s-a născut īntr-o familie franceză săracă la īnceputul anilor 1880. După moartea mamei sale īn copilărie, a petrecut aproape un deceniu īntr-o mănăstire, unde a īnvățat să coasă. Īn anii 1920, a devenit o creatoare de modă de succes și a influențat puternic evoluția haute couture-ului parizian pentru o lungă perioadă de timp. Scopurile studiului sunt de a defini pe scurt moda și haute couture-ul și de a o prezenta pe Coco Chanel īn ambele sale ipostaze: femeie și femeie de afaceri. Īn acest sens, autorul a folosit o metodă de cercetare calitativă, bazată pe o amplă analiză a literaturii de specialitate. Rezultatele lucrării arată că, īn ciuda perioadelor dificile pe care le-a īntāmpinat īn prima parte a vieții sale, Coco Chanel a reușit să devină o femeie de afaceri independentă și de succes. Mai mult, a creat și a dezvoltat Chanel, una dintre cele mai faimoase și longevive case de modă din lume.