IMPACTUL IMPLEMENTĂRII PROIECTELOR CU FINANȚARE EUROPEANĂ ASUPRA PERFORMANȚEI ĪN ORGANIZAȚIILE ȘCOLARE
Autor (i): Elena Cristina ION (STROE), Liliana BARBATOSU (MARINESCU, Dorin IANCU
JEL: M15, O15.
Cuvinte cheie: finanțare europeană, performanța īn organizația școlară, calitatea serviciilor educaționale.
Abstract:
Implementarea proiectelor finanțate prin fonduri europene determină
creșterea performanței īn organizațiile școlare. Prin accesarea acestor
proiecte, unitățile de īnvățămānt beneficiază de expertiză īn domeniul
educației și resurse financiare suplimentare, facilitānd modernizarea infrastructurii educaționale,
dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului didactic, precum și a
competențelor multilingvistice ale acestora, promovarea īnvățării pe tot parcursul vieţii şi a mobilității īn
īnvățare pentru elevi și profesori, inovarea, cooperarea și reforma. Cu
ajutorul finanțării nerambursabile se īmbunătățesc condițiile de īnvățare, crește
performanța īn īnvățare a elevilor, crește rata de participare școlară și se,
contribuind astfel la īmbunătățirea vizibilă a calității serviciilor educaționale
oferite de organizațiile școlare. Acest articol are scopul de a evidenția
impactul implementării proiectelor cu finanțare europeană asupra creșterii
performanței īn organizațiile școlare beneficiare. Prin analizarea și evaluarea
acestui impact, se pot identifica și implementa cele mai eficiente intervenții
strategice care pot conduce la īmbunătățirea
calității serviciilor educaționale.