TENDINȚE ACTUALE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR ÎN REPUBLICA MOLDOVA: FACTORI DE ÎNSCRIERE ȘI RETENȚIE A STUDENTILOR

 
Autor (i): Alina STRATILA
 
Cuvinte cheie: înscrierea tinerilor în învățământul superior, stereotipurile de gen, accesibilitatea instituțiilor de învățământ superior.
 
Abstract:
Articolul oferă o evaluare a învățământului superior din Republica Moldova pentru perioada 2017-2023 pe baza datelor Biroului Național de Statistică al Republicii Moldova. Acesta examinează dinamica instituțiilor de învățământ superior, numărul de studenți inmatriculati la programele educaționale și disparitățile de gen în alegerea domeniilor de studiu. Scopul acestei cercetări este de a identifica factorii care influențează dinamica numărului de studenți din instituțiile de învățământ superior în raport cu populația totală a țării. Cercetarea a folosit metode de analiză economică, regresia si corelația. Rezultatele analizei de corelație indică faptul că dinamica numărului de elevi în raport cu populația totală a țării depinde de factori care reflectă diverse aspecte ale mediului educațional (97,25%), subliniind importanța creării condițiilor favorabile pentru educație și a asigurării accesibilității la studiile superioare din tara.
 
Articol: Fisier PDF