ANALIZA STILULUI DE COMUNICARE ȘI A STILULUI PERSONAL DE REZOLVARE A CONFLICTELOR ÎN ORGANIZAȚII

 
Autor (i): Maria-Elena GHEORDUNESCU
 
JEL: M21.
 
Cuvinte cheie: stil de comunicare, conflict, stil de rezolvare a conflictelor, manageri.
 
Abstract:

Considerat drept un  fenomen psihosocial real, care implică opoziţii şi confruntări intra şi intersubiective, conflictul pune în evidenţă o serie de caracteristici sau proprietăţi obiective, pe baza cărora el poate fi analizat şi evaluat atât sub aspect cantitativ, cât şi calitativ. Stilul de comunicare se referă la ansamblul particularităților de manifestare caracteristice unei persoane în procesul de comunicare. Acest lucru implică atât modalitățile de recepționare/decodificare a mesajului cât și pe cele de prelucrare/interpretare a acestora. Aceste caracteristici sunt strâns legate de unicitatea și individualitatea ființei umane, fiind expresia personalității. Prin  intermediul  datelor prezentate  lucrarea de faţă îşi propune să efectueze  o analiză a stilului de comunicare și stilul personal de rezolvare a confictelor, în cadrul unei organizații, asupra a trei manageri, dar și evidențierea unui stil de comunicare și a unui stil de rezolvare a conflictelor dorit. Au fost folosite ca metode de cercetare metode cantitaive.


 
Articol: Fisier PDF