INFLUENȚA INTERFERENTĂ A MOTIVĂRII CADRELOR DIDACTICE ĪN ASIGURAREA CALITĂȚII ĪN ĪNVĂȚĂMĀNTUL PREUNIVERSITAR ROMĀNESC

 
Autor (i): Cristina-Roxana CĂLINOIU (IONESCU), Ioana-Daniela ANA (TOMA)
 
JEL: I21, O15.
 
Cuvinte cheie: management, motivare, resurse umane, calitate īn educație.
 
Abstract:
Analizānd sistemul de īnvățămānt preuniversitar romānesc, din perspectiva managementului resurselor umane, putem observa impactul acestuia asupra performanței profesorilor și instituțiilor. Este imperativ ca īn instituțiile de īnvățămānt preuniversitar să ne reimaginăm educația și să ne adaptăm la cele mai noi provocări și schimbări, livrānd o educația de calitate, pentru a preveni o criză de īnvățare cu efecte pe termen lung. Așadar, este necesară o analiză a impactului politicii de gestionare a resurselor umane cu privire la motivația și performanța profesorilor, a perspectivei īmbunătățirii eficienței și a echității educaționale īn școli. Lucrarea de față abordează elemente de management īn resurse umane si managemenul calității fiind un document ce analizează situaţia actuală şi de perspectivă a īnvățămīntul preuniversitar romānesc. Obiectivul acestui articol este de a valorifica necesitatea de a lua īn considerare relația dintre motivarea cadrelor didactice și rezultatele procesului instructiv – educativ. Autorii oferă argumente, opinii, explicații īn ceea ce privește importanța motivării cadrului didactic ca principală premisă īn creșterea calitătii īn īnvățămāntul preuniversitar romānesc.
 
Articol: Fisier PDF