IMPLEMENTAREA STRATEGIILOR INOVAŢIONALE, SURSA AVANTAJULUI COMPETITIV

 
Autor (i): Mădălina ALBU
 
JEL: L1, O32, O1.
 
Cuvinte cheie: strategie, inovare, dezvoltare, avantaj competitiv.
 
Abstract:
Avantajul competitiv poate fi definit ca fiind realizarea, de către o organizaţie, a unor produse sau servicii superioare dintr-un punct de vedere semnificativ pentru consumatori, comparativ cu ofertele de articole similare ale concurenţilor. Obținerea efectivă a avantajului competitiv se poate manifesta prin înnoirea produsului, tehnologiei, echipamentelor, managementului, comercializării, finanţării, personalului, informaţiilor etc. Strategia inovaţională implementată în afacerea respectivă are la bază tocmai modalitatea de inovare, prin care se realizează avantajul competitiv. Includerea strategiilor inovaţionale în strategia de dezvoltare a unei companii, urmăreşte îmbunătăţirea sustenabilităţii producției prin noi procese şi tehnologii, încorporând în acelaşi timp şi cerinţele clienţilor. În urma analizării principalelor tipuri de strategii, care pot fi aplicate de o firmă în funcţie de situaţia economică a acesteia, alegerea şi implementarea acelor strategii care corespund cel mai bine condiţiilor interne şi externe în continuă schimbare trebuie să constituie preocuparea majoră a managementului superior. Aspectele teoretice bazate pe literatura de specialitate sunt concretizate în studiul de caz abordat în prezenta lucrare. 
 
Articol: Fisier PDF