APLICAREA METODELOR MEDIEI MOBILE INTEGRATE AUTOREGRESIVE ȘI HOLT WINTERS PENTRU PROGNOZA OPTIMĂ A VÂNZĂRILOR ÎN SECTORUL DE FABRICAȚIE

 
Autor (i): Sulaimon Olanrewaju ADEBIYI, Oluwayemisi Temitope SODOLAMU
 
JEL: C53, L25
 
Cuvinte cheie: prognoza; ARIMA; MAPE; Holt Winter; luarea deciziilor; valori de performanță.
 
Abstract:
Acest studiu a investigat aplicarea mediei mobile integrate autoregresive (ARIMA) și a metodelor Holt Winters pentru prognoza optimă a vânzărilor pentru Nestle Nigeria plc, Lagos Nigeria. Scopul acestui studiu este de a examina modelul de prognoză a vânzărilor folosind metodele ARIMA și Holt Winters pentru luarea deciziilor pe termen scurt. Obiectivele specifice sunt: ​​evaluarea vânzărilor viitoare ale Nestle Nigeria Plc. folosind modelul de prognoză ARIMA, evaluarea vânzările viitoare ale Nestle Nigerian Plc. folosind modelul de prognoză Holt Winters, examinarea modelului optim de prognoză între ARIMA și Holt Winter pentru Nestle Nigeria Plc, determinarea modelului de prognoză adecvat pentru Nestle Nigeria Plc. (prognoza pe termen scurt). Datele secundare au fost obținute din datele anuale despre veniturile din vânzări ale Nestle Nigeria Plc., din 1990 până în 2017 și au fost analizate cu ajutorul software-ului Minitab. Modelul multiplicativ al Holt Winters, MAPE, MAD și MSD au fost 2,3, 1,7 și, respectiv, 4,8, în timp ce ARIMA este 1,8, 1, și, respectiv, 5,4. Rezultatul arată că modelul potrivit este modelul ARIMA pentru Nestle Nig. pentru a prezice prognoza pe termen scurt, deoarece are valoarea mai mică a valorilor de performanță. Rezultatul a dezvăluit, de asemenea, că metoda ARIMA pare mai eficientă și mai puternică după rezultatul MAPE. S-a recomandat ca, înainte de a încerca o metodă simplă de predicție, să fie util în încercarea unora mai complexe, în egală măsură, deoarece au capacitatea de a face disponibile rezultate suplimentare și precise în anumite condiții.
 
Articol: Fisier PDF