AUDITUL FINANCIAR ĪN UNITĂȚILE DE ĪNVĂȚĂMĀT PREUNIVERSITAR DIN ROMĀNIA

 
Autor (i): Anda TEODORESCU
 
JEL: M42, M41, I22.
 
Cuvinte cheie: Audit financiar; Auditul īn școli; Responsabilitate; Management financiar.
 
Abstract:

Această lucrare īși propune să identifice scopul și rolul auditului financiar īn īnvățămāntul preuniversitar, responsabilizarea oferită de sistemele de audit, īn special īn administrarea școlilor, cum se poate dezvolta un model de audit financiar īn școli. Necesitatea unui astfel de studiu provine din dorința de a oferi siguranță tuturor celor interesați că finanțarea sistemului de īnvățămānt preuniversitar este adecvată și eficientă și contabiliatea, īn mod corespunzător, auditată. Acest studiu dezvăluie cāteva deficiențe cu privire la: competețele tehnice ale angajaților, asumarea răspunderii și legislația ambiguă. De asemenea se confimă că modelele de audit financiar din unitățile de īnvățămānt preuniversitar corespund standardelor generale de audit și de raportare. Pentru a evita ca nivelul resurselor alocate să afecteze direct performața auditului din școli, se recomandă instruirea regulată a contabililor și a auditorilor, precum și asigurarea unei descentralizări funcționale la nivelul unităților de īnvățămānt. Un sistem de management corespunzător ar trebui să includă revizuiri interne și programe anuale sau ori de cāte ori este nevoie ale auditului pentru a asigura responsabilitatea și prevenirea fraudelor.

 
Articol: Fisier PDF