FACTORII CARE INFLUENȚEAZĂ RAPORTAREA FINANCIARĂ PE INTERNET ĪN RĀNDUL FIRMELOR NEFINANCIARE LISTATE DIN NIGERIA

 
Autor (i): Aderemi Olalere ADEBAYO
 
JEL: G32, M42.
 
Cuvinte cheie: raportarea financiară pe internet, dimensiunea firmei, rentabilitatea, reputația auditorului.
 
Abstract:

Acest studiu investighează factorii care influențează raportarea financiară pe internet īn rāndul firmelor nefinanciare cotate īn Nigeria, luānd īn considerare factori precum dimensiunea firmei, profitabilitatea și reputația auditorului. Populația studiată este alcătuită din 112 firme cotate nefinanciare din care tehnica de eșantionare intenționată a fost utilizată pentru a selecta 50 de firme care au informații adecvate necesare pentru studiu īn raportul lor anual din 2012 - 2018. Studiul a utilizat analiza de regresie multiplă pentru a investiga influența dimensiunii firmei, a profitabilității și a reputației auditorului asupra raportării financiare pe internet. S-a constatat că dimensiunea firmei influențează pozitiv raportarea financiară pe internet, īn timp ce profitabilitatea și reputația auditorului au o influență pozitivă semnificativă asupra raportării financiare pe internet. Prin urmare, studiul recomandă ca factorii de decizie politică să depună eforturi pentru a se asigura că firmele listate furnizează raportul lor financiar pentru acces ușor utilizatorilor de pe site-uri web.

 
Articol: Fisier PDF