DEFINIREA CONCEPTULUI DE COMPETENȚE DE BAZĂ ĪN RELAȚIE CU MANAGEMENTUL STRATEGIC ȘI MANAGEMENTUL INOVĂRII

 
Autor (i): Georgiana-Gabriela IACOBUȚĂ
 
JEL: M21, O32.
 
Cuvinte cheie: competențe de bază, management strategic, managementul inovației, inovație economică.
 
Abstract:

Competențele de bază nu au o definiție convenită īn literatura de specialitate, chiar dacă popularitatea acestui concept a crescut īn ultimele decenii. Īn mod tradițional, conceptul de competențe de bază a fost discutat īn legătură cu managementul, īn general, și mai precis, īn raport cu managementul strategic. Īn această lucrare, analizăm locul și valoarea competențelor de bază īn raport cu managementul strategic, īn timp ce, īn același timp, susținem că acest concept poate fi īmbogățit atunci cānd este plasat īn contextul managementului inovării. Īn acest fel, conceptul de competențe de bază se poate īndepărta de la fi definit ca fiind, īn mod ideal, o partă fixă, rigidă a unei afaceri, īndreptāndu-se către o conceptualizare care să integreze componenta sa dinamică. De asemenea, analizăm cazul invovării ca o competență de bază.

 
Articol: Fisier PDF