FACTORII CARE FORMEAZĂ STRUCTURA TURISMULUI INTERNAȚIONAL

 
Autor (i): Mariana MANDRA, Valentin ILIESCU, Amalia GURGUI, Alexandru GRIBINCEA
 
JEL: H11, H23, Q58.
 
Cuvinte cheie: turism, dezvoltare, beneficii, călătorii, noi direcții, turism ecologic, agroturism, turism rural, satisfacție durabilă, spirituală.
 
Abstract:
Industria modernă a turismului progresează rapid. Dezvoltarea sa contribuie la creșterea economică activă a multor țări de pe glob. Dezvoltarea industriei turismului īntr-un anumit stat este influențată īn mod semnificativ de tendințele de dezvoltare a turismului mondial. Īn prezent, turismul a devenit un sector independent al economiei, aproape 6% din produsul național brut global, 5% din totalul veniturilor fiscale și 7% din investițiile globale. Viitorul turismului este strāns legat de capacitatea industriei de a introduce tehnologii energetice alternative și de a concepe strategii de dezvoltare durabilă. Strategiile de dezvoltare durabilă sunt o condiție prealabilă pentru rezolvarea problemelor legate de schimbările climatice și joacă un rol-cheie īn punerea īn aplicare a Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă. Piața turismului face parte din economia națională. Īn cazul turismului internațional, acesta se referă simultan la două sisteme economice uneori foarte diferite, dintre care unul există īn interiorul granițelor țării sursă și ale țării gazdă. Turismul internațional contribuie la proiectarea unui nou tip de conexiuni spațiale care reduc riscurile de conflicte regionale, contribuind la īmbogățirea culturală și tehnică a țărilor și popoarelor. Organizația Mondială a Turismului a declarat anul 2020 anul turismului rural și ecologic. Ideea este că turismul ar trebui să dezvolte și să aducă oamenilor resurse financiare nu numai īn orașele mari, ci și īn provincii și īn mediul rural.
 
Articol: Fisier PDF