CREȘTEREA ANGAJABILITĂȚII ABSOLVENTILOR - O ABORDARE LA 360 GRADE

 
Autor (i): Mihaela DIACONU, Amalia DUȚU, Mihaela BRÎNZEA
 
JEL: A23, D01, I25.
 
Cuvinte cheie: angajabilitate, model de angajabilitate, angajabilitatea studenților,model de dezvoltare curriculară, abordare la 360 grade.
 
Abstract:
Încontextul actual al dinamicii și volatilității pieței muncii la nivel global, angajabilitatea absolvenților de învățământ superior reprezintă un indicator cheie de identificare a măsurii în care o universitate își îndeplinește cu succes misiunea asumată – educație. La nivel internațional, cercetătorii au propus diferite abordări ale conceptului de angajabilitate și au construit diferite modele prin care să stabilească componentele angajabilittății și modalitățile de intensificare a acesteia. Prezenta lucrare are ca scop prezentarea celor mai importante modele ale angajabilității și introducerea unei noi abordări care să extindă dezbaterile asupra acestui concept prin implicarea tuturor părților interesate – studenți, absolvenți, angajatori, universitate. De asemenea, lucrarea identifică rolul universității în susținerea angajabilității absolvenților și introduce un model de dezvoltare curriculară aplicat pentru reducerea decalajelor dintre competențele prevăzute în curriculum și cele cerute pe piața muncii în vederea creșterii inserției rapide pe piața muncii a absolvenților. Modelul propus a fost aplicat și validat în cadrul unui proiect finanțat din Fondul Social European, generând rezultate semnificative prin redefinirea competențelor practice și îmbunătățirea activității de pregătire practică a studenților din cadrul a 8 programe de studii de licență.
 
Articol: Fisier PDF