AGENȚIA BANCARĂ A VIITORULUI

 
Autor (i): Marius GUST
 
JEL: G21.
 
Cuvinte cheie: bancă, agenție bancară, īnchiderea sucursalelor, economie digitală.
 
Abstract:
Pentru multe bănci īnchiderea agențiilor a fost, īn ultimii ani o coordonată a strategiilor de dezvoltare, pentru că obiectivele lor sunt reducea costurilor și scăderea clientelei care vizitează agenția. Creșterea metodelor alternative de plată și declinul utilizării numerarului īnseamnă că este puțin necesară vizitarea agenției bancare pentru tranzacții. Dar oamenilor le place īn continuare să viziteze o sucursală bancară, deși poate mai puțin frecvent decāt obișnuiau și de obicei īn alt scop. Īn era digitală de astăzi, pe lāngă experiențele virtuale, oamenii doresc și experiențe fizice, iar vizitarea unei sucursale poate fi mai potrivită pentru unii clienții și pentru anumite servicii. Clienții tind să viziteze o sucursală pentru a afla mai multe despre produsele și serviciile bancare, cum ar fi creditele ipotecare sau produsele investiționale mai complexe, ca planuri de pensii, pentru că ei doresc să primească sfaturi financiare. Deși majoritatea clienților īncep īn online călătoria pentru găsirea produselor financiare de care au nevoie, multe dintre aceste călătorii sunt completate și finalizate īn agenția bancară clasică. Astfel, pentru multe bănci, sucursala tradițională rămāne un punct crucial īn relația cu clienții, locul de manifestare a brandului/mărcii sale și a tot ceea ce ea reprezintă. Deși īnchiderile sucursalelor au fost majoritare īn ultimii ani, multe bănci - inclusiv cele nou īnființate - deschid sucursale, īn timp ce altele transformă sucursale īn centre de consiliere. Dacă sucursala bancară și-a trăit viața, de ce unele bănci o īnființează sau altele o păstrează, fie ea și transformată. Băncile care se dispensează de rețelele lor de filiale și-ar putea pune īn pericol viitorul.
 
Articol: Fisier PDF