EFECTUL LICHIDITĂȚII ȘI AL EFECTULUI DE LEVIER ASUPRA PERFORMANȚEI FINANCIARE A FIRMELOR DE BUNURI DE CONSUM DIN NIGERIA

 
Autor (i): Sunday Olugboyega KAJOLA, Adeniyi ALAO, Wasiu Abiodun SANYAOLU, Olalekan Jubril OJURONGBE
 
JEL: G32, M41.
 
Cuvinte cheie: Raport curent, raport rapid, pârghie, lichiditate, profitabilitate.
 
Abstract:
Studiul a examinat efectul de levier și impactul lichidității asupra performanței financiare a firmelor nigeriene folosind datele a șaptesprezece firme de bunuri de consum listate pe Bursa nigeriană în cursul anilor financiari 2012-2017. Studiul a adoptat o metodă de regresie multiplă, cu estimarea celor mai mici pătrate ordinare. Constatarea a relevat efect semnificativ al efectului de levier asupra performanței financiare. Cu toate acestea, studiul nu a putut oferi dovezi empirice care să demonstreze efectul semnificativ asupra performanței companiilor. Studiul a recomandat ca, pentru a îmbunătăți nivelul rentabilității, managerii corporativi și factorii de decizie de vârf să profite de scutul fiscal al datoriilor și să dezvolte strategii solide care să monitorizeze și să gestionarea eficient cerințele de lichiditate.
 
Articol: Fisier PDF