BENEFICIILE ȘI LIMITELE SISTEMULUI DE CONTROL MANAGERIAL ĪN ROMĀNIA

 
Autor (i): Laura PĂNOIU
 
JEL: L29, M48, M10.
 
Cuvinte cheie: entitate publică, societate comercială, sistem de management, management, control managerial.
 
Abstract:
Orice entitate publică sau privată dorește să īși construiască sistemul de management care permite punerea īn aplicare a propriilor strategii și politici, asigurānd astfel īndeplinirea misiunii sale și viziunea prin utilizarea rațională a resurselor (deseori limitate) și, īn același timp, satisfacerea cerințelor părților interesate. Dezvoltarea afacerii și diversificarea, performanțele afacerii īntr-un sistem economic turbulent, interconectat și globalizat, diversificarea tehnicilor de management au generat interesul privind controlul. Astfel, activitatea de control managerial devine un pas important care generează beneficii multiple pentru toate organizațiile, īn măsura īn care sunt pregătite să dezvolte sisteme și proceduri īn conformitate cu procedurile și standardele legale, dar, de asemenea, adaptabile la mediu. Controlul este activitatea care oferă o gestionare a companiei cu informații dinamice reale și preventive care oferă valoare și calitate deciziilor luate. Activitatea de control al managementului oferă managerilor posibilitatea de a identifica probleme reale, deoarece capturează substanța fenomenelor și capacitatea de a defini un sistem de management științific și eficient. Īn măsura īn care controlul nu este limitat doar la găsirea elementelor negative, ci și la identificarea și estimarea modului īn care se desfășoară o activitate, acesta poate determina maximizarea avantajelor și prevenirea fenomenelor care necesită măsuri corective.
 
Articol: Fisier PDF