MANAGEMENTUL CONFLICTELOR ĪN CEEA CE PRIVEȘTE STUDENȚII, PROFESORII ȘI PĂRINȚII. IMPORTANȚA GESTIONĂRII CONFLICTELOR ...

 
Autor (i): Gabriela LAZAR (SOARE)
 
JEL: I21, I25, I29, D74.
 
Cuvinte cheie: conflict, managementul conflictelor, calitate īn educație, educație secundară.
 
Abstract:

Conflictul poate fi īnțeles ca și un fenomen psiho-socialce presupune trei componente: una ce se referă la modul de gāndire și percepția unei situații, alta care se referă la emoții și sentimente și o componentă comportamentală care se referă la acțiuni și comunicarea lor. Managementul conflictelor dintre profesori, elevi și părinți are importanța lui, īn sensul că poate crește calitatea īnvățămāntului secundar. Calitatea īn educație se referă la un complex de principii și practici care traversează īntre mediul educațional și ale sale componente, fiind orientat către obținerea de rezultate superioare, raportate la standard și orientate spre satisfacerea nevoilor și așteptărilor beneficiarilor educației. Prezentul articol urmărește stabilirea principalelor principii și practici ce vizează gestionarea conflictelor īn īnvățămāntul preuniversitar. 

 
Articol: Fisier PDF