IDENTIFICAREA RISCURILOR ĪN ORGANIZAȚIILE EDUCAȚIONALE

 
Autor (i): Gheorghița DUMITRACHE (TORCICĂ)
 
JEL: I21, I28.
 
Cuvinte cheie: managementul riscului, educație, identificarea riscului, riscul īn organizațiile educaționale, metode de identificare a riscurilor.
 
Abstract:

Gestionarea riscului īn cadrul organizației educaționale este o activitate importantă care trebuie să integreze identificarea riscurilor, evaluarea riscurilor, elaborarea strategiilor de gestionare a acestora și atenuarea riscurilor prin utilizarea instrumentelor manageriale. Obiectivul gestionării riscurilor este de a reduce diferitele riscuri asociate unui domeniu pre-selectat la un nivel acceptabil. Se poate referi la multe tipuri de amenințări cauzate demediu, tehnologie, oameni și organizații. Procesul de identificare a riscurilor īn cadrul organizațiilor educaționale este cel mai important īn procesul de gestionare a riscurilor. Dacă riscul nu este identificat corect, managerul de risc nu va fi capabil să-l cuantifice și să găsească metoda potrivită de contracarare a rezultatelor semnificative ale expunerilor la risc. Lucrarea oferă cāteva exemple de risc īn domeniul educațional, descrie diferitele instrumente și tehnici de identificare a riscurilor īn procesul de gestionare a riscurilor și metodele care sunt utilizate īn diversele etape de identificare a riscurilor.

 
Articol: Fisier PDF