Practica țărilor dezvoltatedemonstrează că valoarea are un șir de proprietăți unice, care o fac drept celmai bun criteriu de luare a deciziilor de gestiune īn situație de criză, iarīntr-un sens mai larg – cel mai bun criteriu de evaluare a succesului gestiuniiīntreprinderii īn general. Crizaeconomică globală, fragilitatea valorii īntreprinderii īn contextul economicactual, precum și diversificarea continuă a surselor de formare a valorii, aservit drept temei pentru cercetarea mecanismului de diagnosticare a crizeivalorii īntreprinderii. Mecanismul este bazat pe factorii mediului intern alīntreprinderii, și anume a celor financiari, și este detașat de mediulmacroeconomic īn care activează īntreprinderea. Īn accepțiunea autorului, diagnosticareasituației de criză are drept obiectiv stabilirea momentului īn careīntreprinderea īncepe să-și piardă din valoare, fapt care constituie un semnalprematur de intrare īn criză a īntreprinderii. Prin urmare, diagnosticarea procesuluide intrare īn criză a īntreprinderii este realizată pe două căi, care au la bazămetodele de evaluare a īntreprinderii și indicatorul profitului economic. Īncadrul cercetării, autorul studiază particularitățile gestiunii situațiilor decriză a valorii īn funcție de etapa ciclului de viață. Pentru gestiuneasituațiilor de criză, autorul examinează īntreprinderea īn baza a treidimensiuni financiare: lichiditatea, riscul și valoarea, și stabilește vectoriieforturilor decizionale la diferite etape ale ciclului de viață.