IMPACTUL TEHNOLOGIEI DIGITALE ASUPRA ORGANIZAȚIILOR BANCARE

 
Autor (i): Oana-Mihaela ILIE, Silvia-Elena IACOB
 
JEL: M15.
 
Cuvinte cheie: automatizarea, experiența clienților, tehnologia digitală, dezintermedierea, interactivitatea.
 
Abstract:
Impactul tehnologiei digitale asupra organizației bancare se reflectă, în principal, în comportamentul clienților (care a devenit din ce în ce mai solicitant), dar și în transformarea băncilor cu amănuntul, ca răspuns la evoluțiile pieței care au condus la optimizarea experienței clienților pe Internet; transformarea proceselor operaționale, evoluția tuturor organizațiilor, modul intern de funcționare și modelul de afaceri. Scopul acestui studiu este de a clarifica implementarea tehnologiei digitale în organizațiile bancare, dar și de a prezenta evoluțiile actuale și viitoare în domeniul bancar în ceea ce privește implementarea tehnologiei digitale. Astfel, pentru a se adapta pieței și noilor comportamente și perspective ale clienților, organizația bancară se angajează într-o transformare digitală care se concentrează pe patru domenii cheie: optimizarea experienței clienților, reproiectarea proceselor de afaceri, schimbarea modului intern de funcționare al băncii și transformarea modelului de afaceri al băncii.
 
Articol: Fisier PDF