NATURA ȘI SURSELE AVANTAJULUI COMPETITIV AL COMPANIILOR

 
Autor (i): Silvia-Elena ISACHI
 
JEL: D24, L20
 
Cuvinte cheie: competitivitate, avantaj competitiv, internaționalizare, companie.
 
Abstract:

Globalizarea și schimbările economice au provocat recent noi provocări pentru companii, industrii și țări. Popularitatea conceptului de competitivitate este evidențiată de interesul național înalt pentru acest aspect, similar cu politicile prin care guvernul are scopul de a spori competitivitatea industriei naționale. Lucrarea de față urmărește să răspundă la câteva întrebări privind analiza și măsurarea competitivității la nivel de companie. Efectuând o legătură între conceptele de internaționalizare, performanță și competitivitate, se poate construi un cadru conceptual pentru a analiza diferitele dimensiuni ale competitivității. Analiza modalităților de dezvoltare a avantajului competitiv al companiilor poate fi făcută din punctul de vedere al resurselor. Avantajul competitiv al companiilor se bazează pe capacitatea lor de a acumula, exploata, combina din nou și inova setul de resurse specifice companiei, similar cu transferul acestor resurse în rețeaua extinsă.

 
Articol: Fisier PDF