SISTEMUL INFORMATIC GEOGRAFIC ȘI MEDIUL DE AFACERI
Autor (i): Carmen RĂDUȚ, Alexandru BĂDESCU
JEL: L86, L96, M15.
Cuvinte cheie: GIS, informații georeferențiale
Abstract:
GIS este o unealtă folosită pentru a corela
informațiile unei baze de date, cu hărțile digitale. Sistemul oferă funcții
avansate de modelare, unelte de design și planificare și capacități avansate de
imagistică. Deși majoritatea acestor funcții pot fi regăsite și în alte
sisteme, GIS este unic deoarece pune accentul pe reprezentarea obiectelor
într-un sistem cartografic precis. Scopul unui Sistem Informatic Geografic
(GIS) este de a gestiona, analiza și reprezenta graphic toate tipurile de
informații georeferențiate. Permite observarea, interpretarea și vizalizarea
datelor în mai multe moduri ce pot evidenția conexiuni, tipare și trenduri sub
forma hărților, rapoartelor și tabelelor. Tehnologia GIS poate fi integrată în
orice sistem informatic al unei companii. Deși GIS este folosit de mult timp în
industriile resurselor naturale, forestiere și ecologice, începe să fie folosit
pentru o gama din ce în ce mai variată de funcții de management, cum ar fi
logistica, marketing, luarea deciziilor și planificarea. Fundamental, GIS este
important pentru afaceri deoarece majoritatea problemelor companiilor includ
componente spațiale, iar sistemul le permite factorilor de decizie sa
eficientizeze utilizarea resurselor disponibile în funcție de datele spațiale
relevante. Lucrarea de fata prezinta modul in care sistemul poate influenta mai
multe tipuri de afaceri (ex.: optimizarea rutelor pentru o companie de
transport, analiza impactului deschiderii unui nou supermarket, analiza a
criminalitatii din diverse cartiere ale unei metropole, etc.) si cum sistemul
GIS poate imbunatati sau rezolva problemele existente.