SISTEMUL INFORMATIC GEOGRAFIC ȘI MEDIUL DE AFACERI

 
Autor (i): Carmen RĂDUȚ, Alexandru BĂDESCU
 
JEL: L86, L96, M15.
 
Cuvinte cheie: GIS, informații georeferențiale
 
Abstract:
GIS este o unealtă folosită pentru a corela informațiile unei baze de date, cu hărțile digitale. Sistemul oferă funcții avansate de modelare, unelte de design și planificare și capacități avansate de imagistică. Deși majoritatea acestor funcții pot fi regăsite și în alte sisteme, GIS este unic deoarece pune accentul pe reprezentarea obiectelor într-un sistem cartografic precis. Scopul unui Sistem Informatic Geografic (GIS) este de a gestiona, analiza și reprezenta graphic toate tipurile de informații georeferențiate. Permite observarea, interpretarea și vizalizarea datelor în mai multe moduri ce pot evidenția conexiuni, tipare și trenduri sub forma hărților, rapoartelor și tabelelor. Tehnologia GIS poate fi integrată în orice sistem informatic al unei companii. Deși GIS este folosit de mult timp în industriile resurselor naturale, forestiere și ecologice, începe să fie folosit pentru o gama din ce în ce mai variată de funcții de management, cum ar fi logistica, marketing, luarea deciziilor și planificarea. Fundamental, GIS este important pentru afaceri deoarece majoritatea problemelor companiilor includ componente spațiale, iar sistemul le permite factorilor de decizie sa eficientizeze utilizarea resurselor disponibile în funcție de datele spațiale relevante. Lucrarea de fata prezinta modul in care sistemul poate influenta mai multe tipuri de afaceri (ex.: optimizarea rutelor pentru o companie de transport, analiza impactului deschiderii unui nou supermarket, analiza a criminalitatii din diverse cartiere ale unei metropole, etc.) si cum sistemul GIS poate imbunatati sau rezolva problemele existente.            
 
Articol: Fisier PDF