COMPETITIVITATEA PRIN CALITATE ĪN INDUSTRIA OSPITALITĂȚII - ASPECTE TEORETICE ȘI METODE DE MĂSURARE ĪN PRACTICA INTERNAȚIONALĂ

 
Autor (i): Ioana Crina POP COHUŢ
 
JEL: O1, Z30, M1
 
Cuvinte cheie: competitivitate, dezvoltare economică, ospitalitate, servicii, turism, administrarea afacerilor.
 
Abstract:

Īntr-o piață tot mai competitivă, asigurarea calității turismului și a serviciilor din industria hotelieră este foarte importantă pentru menținerea sau creșterea numărului de vizitatori. Acesta este motivul pentru care companiile din această industrie devin tot mai conștiente de importanța calității ca sursă de avantaj competitiv. Lucrarea prezentă īncearcă, printr-o abordare teoretică, dar pragmatică, să identifice elementele cuantificabile luate īn considerare īn industria turismului și a industriei ospitalității și elementele măsurabile ale nivelului de calitate din această industrie. Lucrarea analizează modalitățile de cuantificare a competitivității turismului și a industriei ospitalității bazate pe indicele competitivității și industriei ospitalității din cadrul Forumului Economic Mondial, precum și pe principalele metode de cuantificare a calității serviciilor din această industrie, cu accent pe Metoda SERVQUAL. Principalele concluzii ale lucrării se referă la faptul că, datorită particularității industriei ospitalității și, īn special, a factorilor subiectivi care determină nivelul calitativ al turiștilor, este īncă dificil să se standardizeze cuantificarea calității īn această industrie. De asemenea, chiar dacă s-a identificat īn literatură o propunere de cuantificare a competitivității turismului și a industriei ospitalității, inclusiv indicatorul ”Satisfacția vizitatorilor”, nu s-a īntālnit īncă acest indicator cuantificat global.

 
Articol: Fisier PDF