PERFORMANȚA ĪN MARKETINGUL SERVICIILOR. CAZUL A DOUĂ DINTRE CELE MAI BUNE RESTAURANTE, LA NIVEL MONDIAL

 
Autor (i): Cătălin GRĂDINARU, Sorin-George TOMA
 
JEL: M10, M31, M39
 
Cuvinte cheie: marketingul serviciilor, restaurant, performanță, El Celler de Can Roca, Osteria Francescana.
 
Abstract:

La nivel mondial, există o tendință crescătoare a predominării serviciilor cu rol īn creșterea PIB-ului, deoarece acestea sunt principalul contributor. Astfel, nu se poate nega faptul că majoritatea gulerelor albe acoperă colierele albastre. Īn timp ce produsele au active corporale pe care consumatorii pot să le judece și să decidă ce este mai bine pentru ei, tratarea serviciilor implică prevalența variabilelor necorporale. Analizānd serviciile pe baza piramidei lui Maslow, nu se poate nega faptul că arta de a prepara alimente și modul īn care un individ simte acest proces de bază, astfel īmbunătățit prin experiența gătitului, este esențial. Īntr-o activitate īn care calitatea serviciilor oferite joacă un rol decisiv īn succesul unei afaceri, managementul restaurantelor trebuie să știe să īnvețe din exemplele de bune practici din domeniu, să-și urmărească activitatea și să nu renunțe niciodată la dezideratul lor de a ajunge la succes prin satisfacția clientului. Scopul acestei lucrări este de a oferi o imagine de ansamblu asupra situației primelor două dintre cele mai bune restaurante din lume și de a prezenta rolul jucat de marketingul serviciilor īn performanța lor. Cercetarea noastră se bazează pe o analiză a literaturii de specialitate.

 
Articol: Fisier PDF