O INTERVENȚIE DE REDUCERE A COSTURILOR ASOCIATE ABANDONULUI ĪN ĪNVĂȚĂMĀNTUL SUPERIOR: MODELUL DE REDUCERE A ABANDONULUI

 
Autor (i): Ran BAR-AM
 
Cuvinte cheie: Īnvățămānt superior, student care abandonează, intervenție educațională, Model de Reducere a Abandonului, suport social, suport instituțional, angajamentul studentului.
 
Abstract:
Investițiile naționale īn educație īmbunătățesc prosperitatea economică națională și contribuie la dezvoltare. Īn țările īn care există o investiție semnificativă īn īnvățămāntul superior la nivel național, abandonul studenților reprezintă o sursă majoră de pierderi financiare. Există, de asemenea, pierderi la nivel instituțional. Deși costul ridicat al abandonului școlar este īnțeles, instituțiile nu și-au asumat responsabilitatea pentru reducerea abandonului școlar, īn parte, din cauza costului suplimentar asociat. Pentru a aborda această problemă, prezentăm, pe baza literaturii teoretice și empirice, modelul de reducere a abandonului. Modelul de reducere a abandonului se concentrează asupra responsabilității instituționale pentru: (a) angajamentul elevilor, (b) sprijinul social și (c) sprijinul instituțional și oferă strategii pentru īmbunătățirea fiecăreia dintre aceste trei valori. Īn plus, propunem o intervenție concretă, bazată pe modelul de reducere a abandonului, prin care instituțiile pot să reducă rata abandonului școlar fără a genera costuri semnificative. Intervenția se concentrează asupra schimbărilor de politică și pedagogie, cu contribuții minime necesare, permițānd, astfel, instituțiilor să reducă costurile asociate abandonului școlar, fără o presiune bugetară semnificativă.
 
Articol: Fisier PDF