O INTERVENȚIE DE REDUCERE A COSTURILOR ASOCIATE ABANDONULUI ĪN ĪNVĂȚĂMĀNTUL SUPERIOR: MODELUL DE REDUCERE A ABANDONULUI
Autor (i): Ran BAR-AM
Cuvinte cheie: Īnvățămānt superior, student care abandonează, intervenție educațională, Model de Reducere a Abandonului, suport social, suport instituțional, angajamentul studentului.
Abstract:
Investițiile naționale īn educație īmbunătățesc prosperitatea economică
națională și contribuie la dezvoltare. Īn țările īn care există o investiție
semnificativă īn īnvățămāntul superior la nivel național, abandonul studenților
reprezintă o sursă majoră de pierderi financiare. Există, de asemenea, pierderi
la nivel instituțional. Deși costul ridicat al abandonului școlar este īnțeles,
instituțiile nu și-au asumat responsabilitatea pentru reducerea abandonului
școlar, īn parte, din cauza costului suplimentar asociat. Pentru a aborda
această problemă, prezentăm, pe baza literaturii teoretice și empirice, modelul
de reducere a abandonului. Modelul de reducere a abandonului se concentrează
asupra responsabilității instituționale pentru: (a) angajamentul elevilor, (b)
sprijinul social și (c) sprijinul instituțional și oferă strategii pentru
īmbunătățirea fiecăreia dintre aceste trei valori. Īn plus, propunem o
intervenție concretă, bazată pe modelul de reducere a abandonului, prin care
instituțiile pot să reducă rata abandonului școlar fără a genera costuri
semnificative. Intervenția se concentrează asupra schimbărilor de politică și
pedagogie, cu contribuții minime necesare, permițānd, astfel, instituțiilor să
reducă costurile asociate abandonului școlar, fără o presiune bugetară
semnificativă.