SUSTENABILITATE ȘI PERFORMANȚĂ ĪN COMERȚ

 
Autor (i): Kinga Emese ZSIDÓ, Daniela ȘTEFĂNESCU
 
JEL: F18.
 
Cuvinte cheie: sustenabilitate, responsabilitate, performanță, comerț.
 
Abstract:

Condițiile economice actuale, constrāngerile financiare și competitive și, īn special, atitudinile īn schimbare ale consumatorilor, fac ca īntreprinderile să adopte noi politici de gestionare care să conducă la durabilitate pe baza performanțelor economice. Perceperea performanței īn afaceri (atāt din partea proprietarilor, a investitorilor, cāt și din punctul de vedere al consumatorilor) trece printr-o schimbare, care nu trebuie ignorată. Crearea valorii durabilității este deja o condiție de supraviețuire. Sustenabilitatea īn sectorul comercial (poate) nu este la fel de evidentă ca īn sectorul primar sau secundar al economiei, īnsă importanța sa nu poate fi neglijată deloc. Acest lucru este demonstrat și de studiul făcut de companiile comerciale din Ungaria și Romānia, două țări est-europene, unde, īn ambele cazuri, ponderea īntreprinderilor īn comerț este cea mai ridicată, conform clasificării NACE. Studiul include o analiză cuprinzătoare a acestor cāștiguri nete ale companiilor, pe baza situațiilor financiare din 5 ani.

 
Articol: Fisier PDF