MIXUL DE MARKETING EXTINS: CAZUL EL CELLER DE CAN ROCA

 
Autor (i): Cătălin GRĂDINARU, Sorin-George TOMA
 
JEL: L83, M31.
 
Cuvinte cheie: marketingul serviciilor, mixul de marketing extins, El Celler de Can Roca, experiența de marketing, restaurant.
 
Abstract:

Un factor-cheie de succes īn marketingul serviciilor este modul īn care se aplică mixul de marketing extins. Serviciile, definite ca activități oferite pe piață, sunt dificil de evaluat din punct de vedere calitativ, conțin doar cāteva componente tangibile și nu pot fi stocate. Datorită specificațiilor legate de servicii, cum ar fi intangibilitatea, eterogenitatea, inseparabilitatea īntre producție și consum și perisabilitatea, trebuie făcute distincții pentru a se distinge de produse. Astfel, noțiunea de mix de marketing tradițional (loc, preț, produs, promovare) a fost adaptată pentru servicii, iar specialiștii au introdus noțiunea de mix de marketing extins prin adăugarea a trei componente noi: oameni, dovezi fizice și procese. Scopul lucrării noastre este de a evidenția specificul și de a analiza componentele mixului de marketing extins īn cadrul afacerii Catalonia El Celler de Can Roca, cel mai bun restaurant din lume īn 2015.

 
Articol: Fisier PDF