PROFESIONALIZAREA CARIEREI, PERFORMANȚĂ ȘI SUSTENABILITATE LA NIVEL DE ORGANIZAȚIE

 
Autor (i): Constanța POPESCU, Roxana SURCEL (GEORGESCU)
 
JEL: M530, J24.
 
Cuvinte cheie: competențe, caracteristici de personalitate, profesionalizare, standard profesional, carieră īn educație.
 
Abstract:
Recrutarea și integrarea la locul de muncă sunt insuficiente dacă organizația “nu proiectează, pentru fiecare dintre angajați, un design de dezvoltare pe termen lung“, care să īmbine obiectivele personale cu cele ale organizației. Pe parcursul īntregii sale cariere salariatul trece prin mai multe etape de evoluție și profesionalizare. Pornind de la analiza dezvoltării profesionale  īn propria companie, organizațiile se confruntă cu probleme legate de responsabilitatea dezvoltării și profesionalizării carierei unui angajat. Nu este greșit să facem afirmația că răspunderea se īmparte īntre individ, ca principal responsabil pentru propria dezvoltare și organizație care, prin progresul carierelor individuale contribuie la optimizarea vieții organizaționale, la performanță și dezvoltare sustenabilă. Cercetarea pe bază de focus grup a avut ca și scop creionarea percepției cadrelor didactice din īnvățămāntul preuniversitar dāmbovițean asupra modelului de “profesionalizare” a carierei didactice, impactul asupra performanței și sustenabilității organizației de īnvățămānt. Eșantionul de cadre didactice din īnvățămāntul preuniversitar, liceu, a fost format din 9 profesori cu expertiză, vechime  și grad de perfecționare diferit, astfel īncāt să asigure reprezentativitate și să se ajungă la concluzii pertinente legate de competențele pe care trebuie să le dețină un cadru didactic, din īnvățămāntul preuniversitar, pentru creșterea performanței și sustenabilității organizației.
 
Articol: Fisier PDF