PROFESIONALIZAREA CARIEREI, PERFORMANȚĂ ȘI SUSTENABILITATE LA NIVEL DE ORGANIZAȚIE
Autor (i): Constanța POPESCU, Roxana SURCEL (GEORGESCU)
JEL: M530, J24.
Cuvinte cheie: competențe, caracteristici de personalitate, profesionalizare, standard profesional, carieră īn educație.
Abstract:
Recrutarea și integrarea
la locul de muncă sunt insuficiente dacă organizația “nu proiectează, pentru
fiecare dintre angajați, un design de dezvoltare pe termen lung“, care să īmbine
obiectivele personale cu cele ale organizației. Pe parcursul īntregii sale
cariere salariatul trece prin mai multe etape de evoluție și profesionalizare. Pornind
de la analiza dezvoltării profesionale īn propria companie, organizațiile se
confruntă cu probleme legate de responsabilitatea dezvoltării și
profesionalizării carierei unui angajat. Nu este greșit să facem afirmația că
răspunderea se īmparte īntre individ, ca principal responsabil pentru propria dezvoltare
și organizație care, prin progresul carierelor individuale contribuie la
optimizarea vieții organizaționale, la performanță și dezvoltare sustenabilă. Cercetarea
pe bază de focus grup a avut ca și scop creionarea percepției cadrelor
didactice din īnvățămāntul preuniversitar dāmbovițean asupra modelului de “profesionalizare”
a carierei didactice, impactul asupra performanței și sustenabilității
organizației de īnvățămānt. Eșantionul de cadre didactice din īnvățămāntul
preuniversitar, liceu, a fost format din 9 profesori cu expertiză, vechime și grad de perfecționare diferit, astfel
īncāt să asigure reprezentativitate și să se ajungă la concluzii pertinente legate
de competențele pe care trebuie să le dețină un cadru didactic, din
īnvățămāntul preuniversitar, pentru creșterea performanței și sustenabilității organizației.