MARKETING SUSTENABIL ĪN SECTORUL ROMĀNESC DE RETAIL

 
Autor (i): Andreea-Daniela GANGONE, Mihaela ASANDEI
 
JEL: M10, Q 56, M31, C81, L81.
 
Cuvinte cheie: dezvoltare sustenabilă, marketing sustenabil, retail, analiză de conţinut, grupuri strategice sustenabil.
 
Abstract:
Dezvoltarea sustenabilă reprezintă cea mai presantă preocupare a organizaţiilor contemporane, īntrucāt impune schimbări profunde īn strategiile şi practicile lor de afaceri. Necesitatea asigurării sustenabilităţii afacerilor a determinat lărgirea conceptului de marketing, sarcina sa devenind aceea de a satisface nevoile generaţiilor actuale şi viitoare de consumatori, prin crearea şi oferirea de produse şi servicii īn mod sustenabil. Pentru a aprecia măsura īn care reprezentanţii industriei de retail din Romānia implementează practici de marketing sustenabil am utilizat analiza de conţinut a site-urilor acestora, pe care am completat-o cu informaţii preluate din Raportul Retailer Scorecard, la nivelul anului 2016. Contribuţiile majore ale demersului prezentului studiu constau īn: crearea unui model conceptual de evaluare a rezultatelor activităţii de marketing sustenabil la nivel de organizaţie, pornind de la dimensiunile dezvoltării sustenabile; ierarhizarea marilor retaileri din Romānia īn funcţie de performanţele activităţii lor de marketing sustenabil; identificarea principalelor orientări strategice de marketing sustenabil care ghidează activitatea de marketing a marilor retaileri din Romānia, ceea ce a permis analiza acestora pe grupuri strategice.
 
Articol: Fisier PDF