PERCEPȚIA CARACTERISTICILOR CONTRACTULUI SOCIAL ÎN MANAGEMENTUL DIN ROMÂNIA DE DINAINTE DE 1989. STUDIU DE CAZ EXPLORATORIU ÎN INDUSTRIA DE AUTOMOBILE DIN ROMÂNIA

 
Autor (i): Doina MUREȘANU
 
JEL: M12.
 
Cuvinte cheie: contractual social în management, industria de automobile, înainte de căderea comunismului, vechiul contract social.
 
Abstract:

Definit ca "setul de norme tacite și legi existente într-o societate dată în raport cu ceea ce este considerat acceptabil și tolerabil în relația de muncă", contractul social în management (CSM) s-a dovedit recent un instrument interesant pentru studiul contextualizat al relației pe care angajatorul o dezvoltă cu angajatorul său. Această lucrare se bazează pe rezultatele obținute de autor în urma elaborării tezei sale de doctorat la Université du Québec ŕ Montréal (Canada). În această teză, ne propunem să studiem modul în care fostul contract social aplicat în România impregnează actualul contract social în această țară. Am comparat contractul social cu noul contract social. Această analiză, care este subiectul acestei lucrări, a fost realizată într-o abordare constructivistă, bazată pe 39 de interviuri efectuate în două companii din industria auto din județul Sibiu, România. Am identificat trei categorii principale de caracteristici ale vechiului contract social: protecția / securitatea, ierarhia și spiritul comunității. Vom detalia fiecare dintre aceste caracteristici în această lucrare. Contribuțiile teoretice și practice ale studiului nostru asupra contractului social în management înainte de 1989 și limitările sale vor fi menționate, de asemenea, în comunicare.

 
Articol: Fisier PDF