IMPLICAŢII ALE DEZVOLTĂRII DURABILE ĪN CEEA CE PRIVEŞTE COMUNICAREA CORPORATIVĂ

 
Autor (i): Roxana-Lucia MIHAI
 
JEL: M14.
 
Cuvinte cheie: comunicare corporativă, responsabilitate socială corporativă, dezvoltare durabilă, implicarea angajaților.
 
Abstract:
Strategia dezvoltării durabile īmbină interesele diferitelor categorii de public (firme, salariaţi, parteneri, clienţi) īn jurul unei axe comune, a cărei finalitate nu se rezumă doar la obţinerea unui profit sau marjă. Abraham Maslow a demonstrat, īn lucrările sale, că nevoile fundamentale ale oamenilor pot fi ierarhizate de la cele elementare şi de bază, centrate īn jurul nevoilor fiziologice şi de siguranţă, la acele nevoi mai puțin materiale, care pornesc relaţionarea īn cadrul unui grup (apartenenţă, respect), pānă la īmplinirea personală (stima de sine, realizarea personală). Raţionamentul piramidei descris de Maslow, aplicată nevoilor unui individ, poate fi adaptat şi unei persoane juridice, cum este o companie. Cele mai avansate companii merg mai departe şi caută mai mult decāt obţinerea unui profit, punānd accent pe căutarea unui sens şi a unor valori, īntr-un demers responsabil. Această īncercare de a transpune companiei aspirațiile individuale ilustrează implicaţiile interne ale unui astfel de demers: o mai mare responsabilitate socială. Proiectele de responsabilitate socială corporativă au căpătat o tot mai mare amploare,    cāştigāndu-şi credibilitatea de instrumente generatoare de implicare a societăţii īn sens larg – angajaţi, clienţi, colaboratori, public larg.
 
Articol: Fisier PDF